top of page

10 סיבות להתחיל קומפוסט בבית

ב-8 השנים האחרונות בכל בית בו גרתי תמיד ייצרתי קומפוסט.

בביתי הנוכחי לקחתי את זה צעד קדימה והחוצה ויחד עם שכני היקר חפרתי בור בחורשה הצמודה לביתינו, מעליו מסגרת עץ - אותה ייצרנו ממספר משטחים שאספנו מהרחוב.

החלה התענינות, נשאלו שאלות והכי חשוב החל שיתוף פעולה עם השכנים.


הקומפוסט השכונתי

ולכן, לאלה מכם שיושבים על הגדר או זורקים לפח (ישמור אלוהים) הכנתי במיוחד עבורכם עשר סיבות מעולות אודות הפרדה במקור של פסולת אורגנית וייצור קומפוסט שיעזרו לכם להצטרף למהפכה.


בואו נתחיל


(1) בגלל שככה זה צריך להיות! במקום להסיע את הפסולת האורגנית הרחק, מפרקים אותה בחצר הבית. הפסולת האורגנית שאנו מייצרים אחראית ל-40% מנפח פח האשפה שלנו וזה המון!

(2) בגלל שזה יפקח את עינכם ויסייע לכם בהפחתת הצריכה יש סיכוי שתראו שאתם זורקים המון תפו"א ואולי תקנו פחות בפעם הבאה.

(3) בפעם הבאה שתזרקו שאריות מזון זה יעשה לכם פחות ייסורי מצפון תמיד זורקים מזון. זה יכול להיות קליפות וזה יכול להיות שאריות מהצלחת. לפחות תדעו שמה שנשאר לא נזרק לפח.

(4) היחסים עם פח האשפה שלכם עומדים להשתנות שאריות מזון בפח גורמים לצחנה. זה עתיד להיפסק. חתולים מחטטים בפחי זבל עם שאריות מזון. זה עתיד להיפסק. "ללכת לפח" תפסיק להיות משימה שכולם נמנעים ממנה. בקרוב גם תלכו פחות לפח.

(5) משקל פח הזבל שלכם יקטן וזה כבר סיפור גדול לאורך זמן יכנסו פחות משאיות זבל לרחוב שלכם וזה יגרום להפחתה בזיהום האוויר, פליטת גזי חממה, הפחתה בתנועה בדרכים, מילוי המטמנות בדרום, התחממות כדור הארץ, שינויי אקלים. וכל זה אם רק תתחילו לזרוק את הפסולת האורגנית שלכם לקומפוסטר (הכל מתחיל בצעד קטן)

חינוך הלכה למעשה

(6) זה חינוכי

הילדים שלכם לומדים על מיחזור בבית ספר. עכשיו הם יראו את זה בבית. כך נסגר מעגל חינוכי. הדור הבא יפריד, ימחזר ויצרוך פחות. למה? כי ככה לימדו אותו. בדיוק כמו חשבון ואנגלית.

(7) הקומפוסט ייצר לכם דשן איכותי בתהליך פירוק הפסולת האורגנית נוצר דשן איכותי אותו תוכלו לפזר בגינה שלכם או בחצר ביתכם. הצמחים יודו לכם.

(8) לקומפוסט המוכן יש ריח מדהים ריח של אדמה אחרי הגשם. כולנו מכירים את הריח הזה. מחקרים מראים כי אנשים שנמצאים במגע עם האדמה מדוכאים פחות, שמחים יותר.


(9) זה קהילתי בין אם אתם יצורים חברתיים ממש או לא, הקומפוסט ייצר לכם (חוץ מדשן) הזדמנות להכיר את השכנים שלכם. יש סיכוי שבעקבות המפגשים הללו תיזמו אירועים חברתיים, תבנו קהילה, תתלכדו סביב נושא משותף. ממש "קומפוסט השבט".

(10) אתם תהפכו להיות סביבתיים יותר ומקיימים (בר-קיימא) ויש בזה רק טוב. רמת המודעות שלכם תעלה, רמת האחריות שלכם תעלה. עכשיו כשאתם מייצרים דשן יש סיכוי שתגדלו שיח נענע, תקנו עציץ ואולי אפילו תשתלו עץ. תפחיתו את השימוש בחד"פ, תלכו עם שקית רב פעמית לסופר, תפרידו בקבוקים וקרטונים.

בהצלחה



19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page