top of page

הפרדה זה טוב (4)

[פרק 4]


סיפרתי לכם כבר שכשהתחלנו את פרויקט ההפרדה במקור,

חשבנו, אשת המדביר ואני איך לרתום את השכנים? והחלטנו - חשיבות ההפרדה

מונעת פליטת גזי חממה והתחממות גלובלית.


היקרה, המליצה שנתחיל נמוך יותר. הרבה יותר.

"תגידו להם שאת הקומפוסט שנייצר נחלק בין הדיירים"

ואללה צדקה. בגדול צדקה.


האתגר שלנו הוא לפרוט לשכנים על המיתר שיחבר אותם לפרויקט.


אתמול שכנתי היקרה, אמא ל-4 ילדים צעירים,

ואללה מה לה ולהפרדה עכשיו. למי יש זמן לזה?

ונכון היא צעירה והיא מודעת ואני חופר לה (קלות)

אבל אין לה זמן לשים בשקית את הגזר.


הרי הכי קל לזרוק הכל בפח אחד

3 פעמים בשבוע באה משאית ומעלימה אותו

ועוד פעמיים (או 3) מגיעים פועלים לטאטא את הרחוב

ממה שנפל למשאית או מה שנפל לאנשים מהידים.

ונופל לאנשים הרבה מהידים.


בחזרה לאמא ל-4. אז היא באה ואמרה לי אתמול: "תדע לך שמאז שאני מפרידה הפח שלי יבש, נקי, לא מגעיל ולא מסריח. איזה כיף"

נכון, בכל מה שקשור להפרדה לא צריך הרבה כדי לעשות אותי מאושר

אבל זאת אשכרה ריגשה אותי. אמיתי.

אמא ל-4 מצאה את התועלת האמיתית בהפרדה את ה-compelling event.

הדבר הזה שנותן לה את ההצדקה להמשיך להפריד.

עכשיו יהיה לה קל עוד יותר להמשיך בהפרדה



מודעות מגיל צעיר



לכל אחד יש את ה-compelling event שלו.

אני למשל מאד בקטע של הפרדה במקור למניעת הטמנה ושהדור הבא יתחבר.

אמא ל-4 אתם יודעים.

אשת המדביר מאד סביבתית.

הרוסי - כי יושב לו שכן נודניק מעל ות'כלס זה נוח לו.

השכן ממספר 1 - שמח להכיר שכנים חדשים ומחכה לקומפוסט!

צמד הקרוספיטאים - מודעות עצמית גבוהה למצב.


מה ה-compelling event שלכם להפרדה במקור?


השבוע הפח החום התפקע ושבר שיא משקל 19 ק"ג של פסולת אורגנית.

מי שבא לו לעקוב יעשה זאת בקישור הבא



עמוס לעייפה, 19 קילוגרם של פסולת אורגנית













28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page