top of page

אכילה בת קיימא. יש דבר כזה

טרנד הקיימות (Sustainability) חזק מאד בשנת 2019 ואל תצפו שיחלוף בקרוב. מאופנה ועד תיירות, יוזמות אקולוגיות נמצאות בחזית הפיתוח. אך כשמדברים על אכילה בת קיימא מה אפשר לעשות אחרת?

המגזין הבריטי Eevning Standard שאל את התזונאית קים פירסון איך אפשר להתחשב בסביבה דרך הצלחת שלנו. הדבר הראשון לדבריה - הוא מודעות לסוגי המזון בעלי ההשפעה השלילית והחיובית על הסביבה שלנו.


צריכת פירות וירקות העונה וכאלו המיוצרים במקום בו אנו נמצאים עדיפה על מזון מקורר או כזה שעבר דרך ארוכה עד שהגיע אלינו לצלחת.

תפוח האדמה שאתם אוכלים מחודש יולי ועד דצמבר מקורו בעונת האביב. עד שתאכלו אותו הוא ימתין לכם במקררים צורכי אנרגיה.


סוגי המזון בעלי ההשפעה השלילית הגדולה ביותר על הסביבה


כבש

לפי "קבוצת העבודה הסביבתית" פליטות גזי חממה של כבשים גבוהה ב-50% ביחס לבקר. בנוסף תנובת הבשר ביחס לבשר בקר נמוכה יותר.


בקר

בירוא יערות לטובת שטחי גידול, דרישת המזון וכמויות המים האדירות הדרושות להפקת ק"ג אחד של בשר ממקמים את הבקר במקום השני עם השפעה שלילית על הסביבה.


גבינה

תעשיית החלב מדורגת בראש מצעדי התעשיות בעלי ההשפעה השלילית על הסביבה. כמות החלב הדרושה להכנת גבינה היא עצומה ופליטות הפחמן בתעשיה זו גבוהות פי 13 מאלו הדרושות לגידול עגבניות או עדשים.


שקדים

שקדים

אם חשבתם שתוכלו לנקות את האשמה-הסביבתית שלכם אם תמנעו מאכילת מוצרים שמקורם בבעלי החיים, חישבו שנית. להפקת שקד בודד נדרשים 4 וחצי ליטרים של מים ובנוסף בתעשיה זו ישנו חשש לתנאי העסקת עובדים הסובלים משכר נמוך ועבודה בתנאים קשים.





סוגי המזון בעלי ההשפעה השלילית הנמוכה ביותר על הסביבה


עדשים

מהווים תחליף לחלבון שמקורו מן החי, זולים במחיר וטובים לסביבה. בייצור עדשים מעורבות פליטות פחמניות פי 40 פחות מייצור בשר כבש.


מולים

אם חקלאות דגי הסלמון מזיקה לסביבה הרי שגידול מולים (שבלולים) המהווים מקור חלבון בריא ועשירים באומגה 3 הינם פתרון סביבתי טוב הרבה יותר.

פחות נפוץ בישראל....


עגבניה טובה לסביבה

עגבניות

העגבנייה קלה לגידול, כמות הפליטות שלה יחסית נמוכה וגידולה תופס מעט מקום באופן יחסי מה שהופך אותה לסביבתית מאד. ניתן לגדל שיח עגבניות אפילו במרפסת ביתכם.







סיכום

שימו לב היכן יוצר המזון, איזה מרחק עבר עד שהגיע למכולת השכונתית ובאילו שיטות גודל.

כפי שהמלצנו צריכת מזון מקומי ואורגני היא תמיד האופציה הסביבתית המומלצת.


בתיאבון.

 
8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page