top of page

אמזון נותנת גז.... ירוק

אמזון היא לא בדיוק טלית שכולה תכלת.

זכויות עובדים, ענייני סביבה ונושאים נוספים חושפים את מחיר אחד הערכים שהחברה חרטה על דגלה: customer obsession.


ב-3 השנים האחרונות החברה עבדה על פיתוח מתודולוגיות לצמצום טביעת הרגל הפחמנית ושקיפות בנושא טעון זה.


אמזון היא חברה מורכבת העוסקת במגוון רחב של תחומים: היא קודם כל קמעונאית המשנעת 10 מיליארד חבילות בשנה! היא חברת שירותי ענן (AWS) מהגדולות בעולם, מפתחת מוצרי אלקטרוניקה (קינדל ואלקסה), יש לה רשת סופרמרקט (Whole Foods Market) ועוד ועוד ועוד.



בספטמבר האחרון, כינס מנכ"ל החברה האגדי, ג'ף בזוס מסיבת עיתונאים יחד עם ארגון "גלובל אופטימיזם" וחשפו את ה"התחייבות למען האקלים" (Climate Pledge).

אמזון היתה הראשונה לחתום על המסמך אשר בבסיסו התחייבות לעמוד בהסכם פריז 10 שנים מוקדם יותר.

במילים אחרות להגיע למצב של 0 פליטות (Carbon Neutral) ומניעת התחממות כדור הארץ ביותר מ-1.5 מעלות עד 2040.


"סיימנו לעמוד במרכז העדר בנושא זה" אומר בזוס "והחלטנו לנצל את הגודל וקנה המידה שלנו כדי לעשות שינוי. אם חברה עם תשתית פיזית ענקית כמו אמזון יכולה להקדים את לוחות הזמנים של הסכם פריז ב-10 שנים, כל חברה יכולה אף היא"


בזוס עשה משהו גדול הרבה יותר מלחתום על התחיבות זו. הוא שלח מסר לחברות בשרשרת האספקה של אמזון להצטרף להתחייבות האקלים ולחברות הענק הוא מציע להוביל מהלכים אמיצים ולפתח טכנולוגיות אשר יסייעו לצמצום פליטות הפחמן ואיפוסן.


במסיבת העיתונאים חשפה אמזון את הצעדים אותם היא מתכננת לנקוט:

  1. להתחייב ל-0 פליטות פחמן (Zero Carbon) עד 2040 ע"י שימוש באנרגיות מתחדשות. עד 2024, 80% מהאנרגיה הנדרשת להפעלת מרכזי הלוגיסטיקה וחוות השרתים של החברה יופעלו באמצעות אנרגיות מתחדשות ועד 2030 תעשה החברה שימוש ב-100% אנרגיות מתחדשות. כבר כיום לחברה יש פרויקטים בתחומי השמש והרוח וכן קולטי שמש סולריים להפקת חשמל הממוקמים על גגות המרכזים שלה.

  2. עד 2030 יוחלף כל צי הרכב של החברה ב-100,000 רכבים חשמליים. זוהי הזמנת רכבים חשמליים הגדולה בעולם ובהשקעה של 440 מיליון דולר.

  3. 100 מיליון $ יושקעו בפרויקטי ייעור ברחבי העולם על מנת להוריד ולספוח פחמן מהאטמוספרה כבר כעת. מעבר למהלך הסביבתי החשוב ההשקעה תייצר אלפי מקומות עבודה חדשים.

  4. לבסוף החברה השיקה אתר העוקב ומדווח על העמידה ביעדים והתחייבויותיה

רכב חשמלי של חברת ריביאן - 100,000 רכבים מסוג זה יוזמנו

החברה שהגדירה את תרבות הצריכה בעולם ובפרט בארה"ב, המשלוח המהיר, החבילות, מועדון הPRIME הענק ושירות הלקוחות הבלתי מתפשר עושה מהיום מאמץ גדול ויקר אשר לוקח בחשבון גם את הסביבה בה אנו חיים.

 

מקורות

  1. מתוך הודעה לעיתונות בקישור כאן

  2. ג'ף בזוס מסביר במסיבת העיתונאים על המהלך המתוכנן בקישור כאן

  3. מחויבים לעתיד מקיים - האתר של אמזון העוקב אחר העמידה ביעדים להם היא מחויבת בקישור כאן

29 צפיות0 תגובות
bottom of page